Tuesday, January 3, 2012

Chapter Three : Masa untuk study .

Assalamualaikum w.b.t & Salam sejahtera :D

Esok exam, hari ini baru nak bukak nota bagai. Akan tetapi nasib menyebelahi saya kerana dapat tips² untuk paper esok. Thanks to Aimi & Adda. Akan ku cium kalian esok hari. Alhamdulillah. Dah lah pagi tadi bangun ingatkan hari ini exam *gelabah mak nenek sorang²*! Tu lah, cuti punya lama study pun x, ini namanya nak graduate? Maaf le, sebagai seorang student, haruslah kita prepare awal² untuk study *last minute*.

Adalah seorang sahabat yang agak lama terputus hubungan, muncul balik. Dia sangat suka menggunakan english language untuk berkomunikasi dengan saya *poyo kan? Gurau je*. Well I think it's good because it will improve my language. Semalam jugaklah first time dia chat dalam Bahasa Melayu, sangat pelik rasanya. Sorry to say, my writing skill may look like I'm good in english, but when it comes to speaking, I'm not that good. That's my confession.

Yang patah tumbuh, yang hilang berganti. Salah. Notebook cooler saya patah dan tidak tumbuh sama sekali. Nak beli baru poket rasa macam koyak, lupa nak jahit sebelum tahun baru. Jadi terpaksa la menggunakan cloth tape untuk repair benda alah tu balik. Ada yang tanya, "camne bleh patah beb?". Dengan selamba babun saya menjawab, "notebook cooler saya ada stand, boleh naik turun, laptop pun berat, so faham² je lah". Lalu dengan mulut yang tidak berinsuran beliau menjawab "ha laptop berat ikut tuan dia lah tu" dan beliau tergelak kecil. Sentap. Putus kawan.

Oke lah adik² yang masih di bangku persekolahan, ini sedikit checklist untuk anda;

☐ Gosok baju sekolah. (tolong berdikari sikit, jangan nak suruh ibu atau bibik gosok)
☐ Balut buku teks, rampaian. (sekarang semua makin malas, guna pembalut instant)
☐ Kapur kasut. (yang pakai kasut kanvas hitam kapur jugak, jangan jadi racist)

Memandangkan sudah masuk tiga tahun meninggalkan alam persekolahan, saya sudah lupa apa yang harus dilakukan sehari sebelum masuk sekolah untuk sesi yang baru. Time sekolah suka tidur masa jawab exam, sekarang x sempat rasanya.

Baru tadi terbaca sesuatu yang kawan post di facebook, kelihatan beberapa individu MELAYU yang berkelakuan tidak sopan mengambil gambar di tanah perkuburan CINA. Dei Nieysa Jr Blinky & Syafikal Amiral (nama facebook lahanat berdua tu) please show some respect to other race & religion. Macam mana lah kaum & agama lain nak hormat kaum & agama kita sendiri? Inilah budak² MELAYU yang mentaliti tahap orang kampung makan babi bela anjing. Sorry it seems sound very rude, but it suits both of you. Hanya disebabkan korang berdua habis "MELAYU" yang kena tempias.

Lagi satu, Nur Amalina Che Bakri, 17A1 SPM 2004. Sila kembali ke pangkal jalan.

Selamat malam.

No comments:

Post a Comment